Ubuntu'da Dns adresi değiştirmek videolu anlatım

Ubuntu 10.10 Dns adresi değiştirmeyi video hazırlayarak anlatmaya çalıştım.

Ubuntu üzerinde terminal penceresini açmak için Applications->Accessories->Terminal adımlarını takip edin.

Yada ALT-F2 tuş kombinasyonu ile açılan menüden gnome-terminal yazıp entera basın ve Terminale ulaşın.

Eğer Dns adreslerinizi görmek isterseniz Terminal'den cat /etc/resolv.conf
yazarak Dns adreslerinizin tutulduğu resolv.conf dosyasını görüntüleyebilirsiniz. Eğer dns adreslerinizi henüz değiştirmediyseniz komut aşağıdaki gibi bir çıktı verecektir.

# Generated by NetworkManager
domain local
search local
nameserver 192.168.2.1


Size önerebileceğim bir kaç Dns Server adresi:

http://code.google.com/speed/public-dns/
8.8.8.8
8.8.4.4

http://www.comodo.com/secure-dns/
156.154.70.22
156.154.71.22

http://www.opendns.com/
208.67.222.222
208.67.220.220


Ben google public dns adreslerini kullanıyorum, bundaki neden ise şudur. Örneğin bulunmayan bir domaine yada yanlış yazdığınız bir adrese ulaşmak istediğinizde google sizi başka sitelere yönlendirmiyor.

Bir metin editörü ile nano,gedit,vi v.s. ile resolv.conf dosyasını editliyoruz.

sudo nano /etc/resolv.conf

Örnek için ben terminal tabanlı nano metin editörünü seçtim.Nano açıldıktan sonra dns adreslerini aşağıdaki biçimde girip, Ctrl-O tuş kombinasyonu kullarak dosyayı kaydedin (Üzerine yazılsınmı diye sorduğunda entera basın). Daha sonra Ctrl-X ile nano editöründen çıkın.

nameserver 8.8.8.8
nameserver 8.8.4.4


Şimdi network ayarlarımızın aktifleşmesi için bilgisayarımızı resetlemeden network ayarlarımızı resetliyoruz. Bunun için şu komutları kullanın.

sudo /etc/init.d/networking restart

Böylelikle hem blogger'a hemde blogspot uzantılı bloglara erişmiş oluyoruz.
Yaptığımız değişikliklerin işletim sistemi kapandığında yada yeniden başlatıldığında eski ayarlarına dönmemesi için aşağıdaki komutu uyguluyoruz.

sudo chattr +i /etc/resolv.conf

Aşağıdaki videoda ubuntu dns adresleri nasıl değiştirilir izleyebilirsiniz. İmla hatalarını mazur görün :p)


Çözünürlük tatmin etmediyse video dosyasını farklı bir dosya yükleme sitesine upload edebilirim.

3 Yorum:

  1. Adsız

    Selamlar, açık kaynak üzerine paylaşımlarınızı arttırmanız dileğiyle. Sizi takip ediyorum, ortak paydamız çok.

    4/03/2011  


  2. Adsız

    nasıl root oldunuz asıl anlatmanız gereken yer burası hocam dellendim sabahtan beri bulamadım bi türlü. gerçi bi ara root oldum ama uyarı yazma izni yok yazısı çıkıyor.

    5/02/2011  


  3. Ubuntuda varsayılan olarak root kullanıcısı bulunmuyor. Bunu eklemek isterseniz "sudo passwd root" komutunu kullanın ve şifrenizi girin. Bu işlemden sonra terminalden su yazıp entera basıp şifrenizi girdiğinizde root olarak girmiş olursunuz.

    Fakat root kullanıcısının yaptığı işleri sudo komutu ile yapabilirsiniz.Videoyu hazırlarken herhangibir root user eklememeiştim.Eğer yazma izni sorununuz varsa yüksek ihtimal "sudo" yu komutların başına eklememişsinizdir.

    5/03/2011  


Yorumunuzu belirtebilirsiniz