Ubuntu 9.04 DNS ayarlarını değiştirelim (OpenDNS)

Ubuntu 9.04 üzerinde Dns ayarlarımızı değiştirmek 8.10 sürümüne nazaran çok daha basit. Uçbirim açıp komut yazmamıza gerek kalmadan Ubuntu 9.04 üzerinde basit bir şekilde Dns ayarlarımızı değiştirebilir ve OpenDNS adreslerini ullanabiliriz.

Yapmamız gereken Sistem/Tercihler/Ağ Bağlantıları simgesini tıklamak ve Auto eth0'yu seçerek Edit butonu ile değiştirmek istediğimiz Dns adreslerini gireceğimiz bölüme ulaşmak.

Bu bölüme gelip Edit butonuna tıkladıkdan sonra root şifremizi giriyoruz. IPv4 Ayarları kısmına geçip Yöntem: bölümünü "Sadece otomatik (DHCP) adresleri" olarak seçip, aşağıdaki DNS Sunucuları isimli kutuya ise aralarına bir adet virgül ekleyerek OpenDns'in Dns adresleri girerek uygula butonuna tıklıyoruz. Sonrasında bağlantınızı resetliyoruz.



208.67.222.222, 208.67.220.220

Bu basit işlemden sonra Ubuntu 9.04 üzerinde Dns ayarlarınızı yapmış ve Dns adreslerini değiştirerek OpenDns'in adreslerini kullanmış oluyoruz. Eklediğimiz Dns ayarlarının doğruluğunu kontrol etmek için sudo cat /etc/resolv.conf komutunu kullanabilirsiniz. Komutu girdikten sonra aşağıdaki gibi bir çıktı ile karşılaşmanız gerekli.

sudo cat /etc/resolv.conf
# Generated by NetworkManager
nameserver 208.67.222.222
nameserver 208.67.220.220


Böylelikle kalıcı olarak Ubuntu 9.04 üzerinde DNS ayarlarımız değişmiş oluyor. Sanırım Ubuntu 8.10 üzerinde aynı yöntem ile gerçekleştirdiğimiz Dns ayarlarında, kalıcı Dns ayarlarına ulaşamıyorduk. Ubuntu 9.04 ile bu sorun giderilmiş bulunmakta.

14 Yorum:

  1. erkan

    benim olmadı bir türlü. "auto eth" değil "auto nas0" var, onu editledim olmadı. gedit /etc/resolv.conf ile o dosyayı elimle düzenleyeyim dedim her seferinde yeniden eski haline (telekomun dns'e) geliyor.

    8/10/2009  


  2. Dns adresinizi ubuntu üzerinde kalıcı hale getirmek için şurada iki satır yazmıştım.

    http://webcodez.blogspot.com/2009/01/ubuntu-dns-adresi-otomatik-degisiyor.html

    8/11/2009  


  3. Adsız

    virgün koyma 2 dns arasına virgül koyunca çalışmıyo :) bizzat test ettim. onaylıyorum

    12/28/2009  


  4. Adsız

    teşekkür ederim

    12/30/2009  


  5. @Bir önceki adsız :)

    Alla alla bende test edip denemediğim hiçbirşeyi burda yazmıyorum. İki dns adresi arasında sen sadece boşluk mu bıraktın? Ve hangi sürüm kullanıyorsun?

    12/30/2009  


  6. Fuat Can

    Ben resimde gösterilen şekilde denedim, oldu. Ancak ubuntu 9.10 kullanıyorum.
    Ağ bağlantılarından Auto eth0'a tıkladım, edit'e bastım. IPv4 settingse geldim, DNS servers'ın karşısına, arasına sadece virgül koyarak 208.67.222.222,208.67.220.220 yazdım, kaydettim çıktım. Sonra baktığımda araya kendisi -otomatik- "boşluk" koymuş. Firefox'u yeniden başlattım, canavar gibi çalışıyor. Firefox'u yeninden başlatmadıysan ondan olmamış olabilir. (Auto eth0 yerine başka birşey yazması bağlantı şeklinle ilgili olabilir. Ben eternetten bağlanıyorum, Auto eth0 yazıyor. Sanırım usb, wireless ya da başka bir şekilde bağlanınca başka isimler çıkıyor. İsme takılma)

    1/08/2010  


  7. Adsız

    ubuntu live cd' de doğru bir şekilde çalışıyor. Bilgi için çok teşekkürler. Bu arada firefoxu yeniden başlatmak istemiyorsanız . network simgesine tıklayarak bağlantıyı yenileyin. hepsi bu kadar!

    4/15/2010  


  8. tesekkurler

    9/05/2010  


  9. Adsız

    ayarları yaptıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatmalısınız.

    1/13/2011  


  10. Adsız

    arkadaşlarım verilen önerileri yaptım dns adresini yazdım fakat uygulu tuşu çalışmıyor(yani yanmıyor)bunun sebebi kablasuz falan kullanmam mı yoksa bişeyleri eksik mi yapıyorum ?

    3/22/2011  


  11. Ayarları doğru biçimde yaptıktan sonra yeni eklediğiniz DNS adreslerinin (google public dns,opendns,comodo v.s.) aktif olması için bilgisayarınızı yeniden başlatmanıza gerek yoktur. Sadece bağlantınızı yeniden başlatmanız yeterli olacaktır.

    Eğer bir şekilde girdiğiniz Dns adresleri aktif olmuyorsa(Dns adreslerini değiştirirken Hata yapmadığınızı varsaydım), dns adreslerinin ubuntu tarafından otomatik olarak değiştirilmesi ile ilgili iki satır yazmıştım. Blogda aradığınızda bulabilirsiniz.

    3/25/2011  


  12. Adsız

    beyler ben ubuntu 11.04 ü kurdum dediklerinizi yapıyorum save btonu aktif olmuyor ne yapmalıyım

    5/27/2011  


  13. Ubuntu'da dns değiştirme videosu hazırladım. Onu izlemenizi öneririm.

    http://webcodez.blogspot.com/2011/04/ubuntuda-dns-adresi-degistirmek-videolu.html

    5/28/2011  


  14. Adsız

    sırasıyla terminale
    sudo -s
    sudo nano /etc/resolv.conf
    aşağıdaki gibi yapın

    # Genearated by NetworkManager
    nameserver 8.8.8.8
    nameserver 8.8.4.4

    sonra CTRL + X ile çıkın evet kaydetmek için e tuşuna basın

    Kontrol etmek için;

    sudo cat /etc/resolv.conf

    yazın ekeldiğiniz dns leri göreceksiniz,,

    örnekte verdiğim dns google dns'leridir..

    8/10/2011  


Yorumunuzu belirtebilirsiniz