Ubuntu 8.10 üzerinde Aptana Kurulumu

Bu yazımda Ubuntu 8.10 üzerinde Aptana 1.2.1 isimli, web projeleri geliştirmemize olanak sağlayan programın (IDE) kurulumunun nasıl yapılacağını anlatmaya çalışıcam.


İlk olarak bu adresten Aptanayı indiriyoruz. Daha sonra ise Uygulamar/Ekle-Kaldır bölümünden Sun Java(TM) Runtime Environment (JRE) 6 bulup kuruyoruz. Aptana'nın çalışması için JRE sistemimizde kurulu olmalı. Eğer daha önceden kurduysanız bu bölümü geçebilirsiniz.


Sonrasında ise

sudo apt-get install xulrunner

komutu ile xulrunner kuruyoruz. xulrunner nedir diyorsanız buraya bakın. xulrunner kurulumundan sonra Aptana'yı zip dosyasından çıkarıyoruz. Ben /home/r00t/Masaüstü/aptana dizinine çıkarttım. Aptana'yı çıkardığınız klasörün içine girip calistir.sh isimli bir dosya oluşturun ve içerisine aşağıdaki kodları ekleyip kaydedin. Burada dikkat edeceğiniz önemli nokta AptanaStudio isimli dosyanın nerde bulunduğunu, ikinci satırda tam olarak belitmeniz olacak. Örneğin AptanaStudio isimli dosya benim sistemimde /home/r00t/Masaüstü/aptana/AptanaStudio burada olduğu için ben böyle yazdım. Sizde burayı (ikini satırı) kendi sisteminize göre adapte edin.

#!/bin/bash
export MOZILLA_FIVE_HOME="/usr/lib/xulrunner"
Kurulu olan dizinler/aptana/AptanaStudio

Bu işlemden sonra

chmod +x calistir.sh

komutu ile sh uzantılı dosyamızı çalışabilir yapalım. Sonrasında ise ./calistir.sh ile çalıştıralım. Böylelikle Aptana'yı ubuntu 8.10 üzerinde kurmuş olduk.


Bu arada Ubuntuda sürekli olarak terminalden komut girerek çalıştırmak istemiyorsanız CTRL+SHIFT basılı tutarak calistir.sh isimli dosyayı Masaüstüne sürükleyerek kısayol oluşturabilirsiniz.


Aptana Php Plugin ini kurmak için ise Aptana'yı çalıştırdıktan sonra açılan My Aptana penceresinden Plugins Butonuna tıklıyorsunuz ve Aptana Php bölümünden Sadece Get it butonuna basarak Php plugin'ini yüklemeye başlıyorsunuz. Yüklemeden önce ufak bir sihirbaz çıkıyor bildiğiniz gibi işte anlaşmayı kabul ediyormusunuz, nereye kuralım gibi sorulara Next deyip kurulumu tamamlıyorsunuz.

7 Yorum:

  1. Adsız

    Teşekkürler, Aptana gibi gelişmiş bir program gerçekten çok büyük sorun çıkarmıştı. Sizin sayenizde istediğim şekilde yükleyebildim.

    2/25/2009  


  2. Size yardımcı olabildiğime gerçekten sevindim.

    2/26/2009  


  3. Adsız

    Anlatım için teşekkürler, yazılarınızın devamını bekliyoruz. İyi çalışmalar.

    4/12/2009  


  4. ben yapamadım.masela

    chmod +x calistir.sh bunu nereye yazacağımızı anlamadım. Ubuntuda yeniyimde. keşke nasıl yüklendiğini resimli anlatımla yapsaydın. güzel olurdu. emğine sağlık.

    5/11/2009  


  5. @onur

    o komutu uygulamalar/donatılar/uçbirim simgesine tıklayarak açılan konsolda yazıcaksınız. Tabi bunun için calistir.sh isimli dosyanın yolunu bilmeniz gerekli.

    Uçbirimi çalıştırdığında pwd yazıp entera basın. Bu komut sizin o anda hangi dizin içerinde olduğunuzu belirtecektir. örnek:

    r00t@r00t:~$ pwd
    /home/r00t

    Burada benim kullanıcı ismim r00t ve bulunduğum dizin /home/r00t

    Diyelim sizin calistir.sh dosyanız Masaüstünde. cd Masaüstü komutu ile /home/r00t/Masaüstü dizinine geçip chmod +x calistir.sh komutunu uygulayacaksınız.

    cd dizin değiştirmek için kullanılıyor (change directory)
    chmod ise dosya/klasör üzerinde yetkileri değiştirmemize yarar.

    kolay gelsin...

    5/11/2009  


  6. Adsız

    Ubuntuma aptanayı kurdum yazı için sağol.

    2/08/2010  


  7. Adsız

    abicim kurdum ama bi sorun var çalıştırmaya çalışıyom ama açılmıyor

    5/24/2010  


Yorumunuzu belirtebilirsiniz