Ubuntu disk temizliği bilgisayar kapıcısı

Ubuntu Linux sistemimizi stabil bir şekilde kullanmak ve işimize yaramayan paketleri sistemimizden kaldırarak disk temizliği yapmak için, bilgisayar kapıcısını kullanabiliriz. Bu programa Sistem > Yönetim menüsünden ulaşabilirsiniz.

Programı çalıştırdığınızda, bilgisayar kapıcısı size, daha önce bazı programlar yüzünden kurduğunuz ve artık sisteminizin ihtiyacı olmayan paketleri otomatik olarak bulacaktır.

Diğer programlar ile bağımlılığı olmayan bu paketleri sisteminizden kaldırarak Ubuntu işletim sisteminizi temizleyebilirsiniz.

Böylelikle ubuntu tarafından kullanılmayan paketlerden oluşacak güvenlik sorunlarınında önüne geçebilirsiniz.

2 Yorum:

  1. Adsız

    bilgisayar kapıcısını çalıştırdım bulduklarının hepsini sildi şimdi ubuntu açılmıyor.çözüm?

    12/12/2011  


  2. Keşke aldığınız hatayı yazsaydınız belki daha fazla yardımcı olabilirdim.

    Ubuntu açılmıyor demişsiniz. Sanıyorum grafik arayüze ulaşmak için açılış ekranı, seçenekler v.s. gelmiyor. Terminale bile erişemiyorsunuz. ( Salladığım senaryo doğru ise (: )

    ilk olarak Ctrl + Alt + F2 ile terminal'a düşmeyi deneyin.

    Sonra

    sudo dpkg-reconfigure --all

    komutunu çalıştırmayı deneyin. (Bu biraz zaman alacaktır)

    Belki sisteminiz düzelebilir.

    1/06/2012  


Yorumunuzu belirtebilirsiniz