Ubuntu 9.04 LAMP kurulumu

İlk olarak LAMP nedir diyorsanız LAMP Linux, Apache, Mysql, Php (Perl,Python) 'nin başharflerinden oluşan bir kısaltmadır. Windows içinse WAMP gibi bir kısaltma kullanılır. Hatta windows ortamında wamp adında içerisinde tüm modüllerin olduğu bir setup dosyasıda vardır.

Şimdi kuruluma başlamadan evvel uçbirimi açalım. Uçbirime Uygulamalar/Donatılar/ menüsünden erişebilirsiniz. Ubuntu 9.04 üzerindeki LAMP kurulumuna uçbirim ile devam edeceğiz.

sudo apt-get update komutu ile güncelleme yapalım ve Apache serverı kurarak işe başlayalım.

sudo apt-get install apache2

Komutunu uçbirimden girerek apache2'yi sistemimize indirip kurması talimatını verelim. Kurulum bittikten sonra tarayıcımızı açıp http://localhost adresine gidelim. Eğer It works! yazısını gördüysek, /var/www dizini içerisindeki index.html dosyası local sunucumuz tarafından yorumlanmaktadır.

Şimdi ise Php dosyalarımızın Apache tarafından yorumlanabilmesi için Php kuralım.

sudo apt-get install php5 libapache2-mod-php5

Kurulum bittikten sonra Apache'nin kurduğumuz Php5'i tanıması ve php dosyalarımızı çalıştırması için resetlememiz gerekiyor.

sudo /etc/init.d/apache2 restart

Komutunu kullanarak resetledik. Şimdi ise /var/www dizini içerisinde deneme.php dosyası oluşturalım. /var/www içine girdik mouse sağ tuşu ile tıkladık fakat Dizin oluştur / Belge oluştur gibi menüler çıkmadı ama neden?



/var dizini içindeyken /www dizinine sağ tıklayıp özellikler menüsünü seçtiğimizde açılan pencereden Erişim Hakları bölümüne geldiğinizde bu klasöre sadece root kullanıcısı tarafından erişilebileceğini görmüşsünüzdür. Dosyalarımızın ve Dizinimizin sahibini değiştirmek için chown, grubunu değiştirmek içinse chgrp komutlarından faydalanırız.

sudo chown -R kullanıcı-adınız /var/www

Komutunu uçbirimden girip dizin özelliklerine baktığınızda farkı görebilirsiniz.



Şimdi www dizini içerisinde ddeneme.php dosyasını oluşturup içerisine phpinfo(); yazıp kaydedin ve deneyin. http://localhost/deneme.php

Dinamik siteler yapmak için scriptlerimizde veritabanları kullanırız. Mysql ücretsiz bir veritabanı sunucusudur. Şimdide mysql-server kurulumunu yapalım.

sudo apt-get install mysql-server

NOT: Ubuntu üzerinde kurulum yaparken "Devam etmek istiyor musunuz [E/h]?" sorularına eğer "E" harfini girdiğinizde programdan çıkıyorsanız yada hata alıyorsanız "Y" harfini kullanarak tekrar deneyin.

Kurulum aşamasında aşağıki gibi bir pencere gelecek burada mysql için root şifresi girmeniz istenecektir. Burada root şifrenizi girin.



Phpmyadmini kuralım.

sudo apt-get install phpmyadmin

Gelecek ekrandan apache2 yi seçerek onaylıyoruz. Sonrasındaki ekranda ise tekrar Evet diyoruz.



Mysql-Server kurulumunda girdiğmiz root şifremizi giriyoruz.



http://localhost/phpmyadmin

adresine gittiğimizde eğer phpmyadmin'e ulaşamıyorsak

sudo gedit /etc/apache2/apache2.conf

komutu ile apache2.conf

dosyasını açıp içerisine
Include /etc/phpmyadmin/apache.conf

satırını ekliyor ve apacheyi resetliyoruz. Ben ServerRoot satırının hemen altına ekledim.

ServerRoot "/etc/apache2"
Include /etc/phpmyadmin/apache.conf


şeklinde.

Sonrasında http://localhost/phpmyadmin adresine gittiğinizde kurulduğunu göreceksiniz.

Ubuntu 9.04 üzerindeki local serverımıza curl extensionunuda kuralım.

sudo apt-get install php5-curl

ve sonrasında Apache'yi resetliyoruz.

36 Yorum:

  1. Adsız

    Çok teşekkürler ben de bunu arıyordum.

    5/30/2009  


  2. Adsız

    phpmyadmin kurulumunu yapamamıştım. hep hatalar ile karşılaşıyordum. eksik satırları apache2.conf'a girince çözüldü. teşekkürler.

    6/09/2009  


  3. Çok teşekkürler işe yarayacak belki ama bende bir sorun var sanırım.Hocam ilk komutu giriyorum şifreyle izin vermem gerekiyor ama şifre girilecek bölüm aktif değil komuttan sonra hiçbirşey yazamıyorum

    6/11/2009  


  4. Eğer var/www ye yazamıyorsanız.

    sudo chmod 777 /var/www/ yazıp deneyin. tüm yetkileri verir. Ayrıca hangi komutdan sonra bu hatayı aldınız. "sudo" yu kullandıktan sonra şifre mi sormuyor?

    6/12/2009  


  5. Hocam çok özürdilerim siteme yaptığım alıntıda adres vermeyi unutmuşum. Uyarın ve anlayışın için teşekkürler hemen alıntı adresini ekliyorum.

    6/13/2009  


  6. sudo apt-get update

    sudo apt-get insttall apache2

    en başta bu komutları verince şifre soruyor root şifresi ve aktifliğini yitiriyor girilecek yer yani neye basarsam basayım işlemiyor tuşlar anlamadım... Başka komutta çalışıyor ama .

    6/13/2009  


  7. sudo apt-get insttall apache2

    burayı tek "t" ile denermisiniz. Yazımda "install" kelimesinde bir "t" harfini fazla kullanmışım.

    Eğer tekrar aynı sorunu yaşıyorsanız (diğer install işlemlerinizde sorun yokken) ne yazıkki bu problem hakkında bir fikir yürütemeyeceğim. Fakat sorun çözelecektir. "install" kelimesini kullandığınızda.

    **********************************

    ayrıca rica ederim gözünüzden kaçmış olabilir. kaynak belirttiğiniz için ve yazımdaki imla hatasını gördüğüm için ben teşekkür ederim.

    6/13/2009  


  8. windows 7 kurduğum için bütün işletim sistemlerini sildim bilgisayarımdan. ubuntuyu kurup deneyeceğim en kısa zamanda selametle.

    6/18/2009  


  9. Sabahtan beri LAMP kurmaya çalışıyordum ve becerememiştim. Google'da çıkan sayfaları didik didik ettim resmen. Bu döküman sayesinde başarılı bir şekilde Ubuntu'ma LAMP'ı kurdum. Çok teşekkür ederim, iyi çalışmalar! :)

    7/04/2009  


  10. @Freeboy

    Yardımcı olabildiğime sevindim. Sizede iyi çalışmalar.

    7/05/2009  


  11. Teşekkürler, Ubuntu üzerinde Lamp server kurarak artık çalışmalarımı gerçek ortamlarında test ediyorum.

    8/28/2009  


  12. Adsız

    çok teşekkür ederim. gerçekten son derecede anlaşılır, açıklayıcı ve rahat bir kurulum yaptım sayenizde. Makalelerinizi ilgi ile takip edeceğim. Başarılar

    11/30/2009  


  13. sudo etc/init.d/apache2 restart
    bazı arkadaşlar görmemiş ama ilk restartta böle yazılmış ama böle yazılması daha doğrudur -> sudo /etc/init.d/apache2 restart
    saygılar pcycho

    2/01/2010  


  14. Adsız

    arkadaşlar phpmyadminde sorunu olanlar şu kodu deneyebilirler sudo ln -s /usr/share/phpmyadmin /var/www bende bu yöntem işe yaradı

    3/10/2010  


  15. Adsız

    Çok teşekkür ederim.Güzel bir kaynak.

    5/01/2010  


  16. Adsız

    ellerne sağlık, harikasın :)

    7/10/2010  


  17. Merhaba birşey sormak istiyorum...

    Konsoldan ;
    sudo mysql -u root -p

    diyerek bağlanıyorum bağlanırken şifre istemiyor birşey girmeden enter demem yeterli oluyor giriş yapıyor.

    Fakat phpmyadminde orayı boş girince giriş yapmıyor malesef şifre koymak lazım yani şifre koymam için komut nedir ?

    7/30/2010  


  18. @AhmetCan

    phpmyadmin'e giriş esnasında kullanıcı adı olarak root girip şifre olarakta boş bırakırsanız girmeniz gerekli. Aksi taktirde konsol ekranından tüm haklara sahip yeni bir kullanıcı oluşturup deneyin.

    8/02/2010  


  19. BeyazKan

    Yararlı bir döküman olmuş, devamı diliyorum...

    9/16/2010  


  20. çook çook teşekkür ediyorum sağolun süper bir anlatım yapmıssınız emeginize sağlık

    11/12/2010  


  21. Adsız

    Çok sık format atan birisiyim, her seferinde bu sayfayı kullanarak kurulum yapıyorum. Gerçekten eksiksiz ve anlaşılır bir anlatım. Çok teşekkür ediyorum.

    -- sudo etc/init.d/apache2 restart -- bu satırda etc 'den önce bir slash gelmesi gerekiyor sanırım.

    -- sudo /etc/init.d/apache2 restart -- bu şekilde sorunsuz çalışıyor.

    1/18/2011  


  22. Adsız

    size ne kadar teşekkür etsem azdır emeğinize sağlık

    4/26/2011  


  23. Adsız

    Ubuntu 11.04 üzerinde LAMP kurulumu sorunsuz gerçekleştirdim. Çok başarılı bir kaynak olmuş ellerinize sağlık.

    5/03/2011  


  24. Ubuntu lamp server kurulumu için kaynak niteliğinde harika bir yazı olmuş.

    5/24/2011  


  25. Çok Teşekkürler. Ben de yeniyim. php yazmam gerekiyor. kurmam için süper bir kaynak oldun.

    6/24/2011  


  26. Fırat

    yazıyı adım adım takip ederek ubuntu lamp serverı sıkıntısız kurdum. teşekkürler. fakat blogu biraz daha güncel tutmalısınız. biraz daha aktif bir yazar olun :)

    7/03/2011  


  27. Blogu bu aralar ihmal ettim. Önerilerinizi göz önünde bulundurucam. Yazının işinize yaradığına sevindim.

    7/05/2011  


  28. Pınar

    ubuntu phpmyadmin de bir kullanıcım var. fakat 2.bir kullanıcı nasıl oluşturabılırım ? :/

    1/02/2012  


  29. @Pınar

    phpmyadmin'e kullanıcı eklemek için ilk olarak root olarak phpmyadmin'e giriş yapın.

    Sonra yetkiler (privileges) tabına geçin. add a new user (yeni kullanıcı ekle) linkini takip ederek kullanıcı ekleyin. Ekleyeceğiniz kullanıcı için birçok izin v.s. ayarını bu bölümden yapabilirsiniz.

    Yetkilere direk ulaşmak için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

    http://localhost/phpmyadmin/server_privileges.php

    not: benim kullandığım phpmyadmin version 3.4.5. Linki o versiona göre verdim. Kolay gelsin.

    1/06/2012  


  30. Adsız

    hersey iyi guzel hosda /var/www dizini ni nerden aciyoruz tam olarak ?

    6/27/2012  


  31. /var/www dizinine dosya yöneticisini kullanarak erişebilirsiniz. Ubuntu için gnome masaüstü kullanıyorsanız Nautilus. XUbuntu kullanıyorsanız xfce masaüstü için Thunar'dır v.s.

    Bir diğer kısayol ise ALT+F2 tuş kombinasyonunu kullanarak açacağınız uygulama çalıştır penceresine erişmek istediğiniz dizinin adresini yazmaktır.

    kolay gelsin.

    6/27/2012  


  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    8/03/2012  


  33. sudo apt-get update komutunu uçbirimden girdikten sonra tekrar deneyin.

    Yada source.lst (sanıyorum şu adrestedir:/etc/apt/sources.list ) bozulmuş olabilir düzenleyip tekrar kurulumu deneyin.

    Maalesef daha önce bu tarz bir sorun yaşamadığım için pek yardımcı olamayacağım.

    Not: Hatayı kurulum esnasında aldığınızı düşünerek bir kaç öneri verdim.

    8/06/2012  


  34. Adsız

    Allah razı olsun

    12/23/2012  


  35. rica ederim. yardımcı olabildiğime sevindim.

    12/26/2012  


  36. Adsız

    hocam iyi akşamlar ben sudo gedit /etc/apache2/apache2.conf komutunda görüntü alınamıyor diye bir hata alıyorum aceba sebebini yazabilirmisiniz

    11/28/2013  


Yorumunuzu belirtebilirsiniz